Чи є усне рахування вищою психічною функцією?

 

Не секрет, що усне рахування розвиває дитину комплексно, покращує її увагу, мислення, пам’ять, уяву, комунікативні здібності та багато іншого. Чому так відбувається?

Коли психологи замислилися над тим, як люди передають один одному свої знання, вони прийшли до висновку, що існують якісь вищі психічні функції. Це той досвід, за допомогою якого дитина починає вивчати, розуміти і змінювати світ. Також їх можна назвати придбаними або інтрапсихічними функціями. Народитися з ними неможливо, вони з’являються при взаємодії дитини з дорослими, від яких вона дізнається про ті чи інші знаки (літери, цифри, символи). І вищі психічні функції формуються на основі натуральних (мимовільних, природних) функцій.

Ментальна арифметика дає можливість дитині познайомитися з новою для неї системою знаків, в якій числа подаються у вигляді набору кісточок. Це і є образ, символ. Процес розвитку дитини на класних і домашніх тренуваннях в школі усного рахування «Соробан» — soroban.ua допомагає їй звикнути не просто згадувати готові комбінації відповідей, але кожен раз використовувати образне мислення, тобто знову і знову оперувати знаками. Методика школи, спираючись на закони про вищі психічні функції Л.С. Виготського, ґрунтується на тому, що отримуючи нові знання і навички, дитина вчиться усвідомлено виконувати елементарні арифметичні операції, що сприяє розвитку довільності і системності ВПФ.

Як визначити, що процес розвитку вищих психічних функцій дійсно відбувається? Таке питання справедливо собі задає кожен батько, приймаючи рішення віддати свою дитину на заняття з усного рахування. Показниками психічного розвитку у дитини є здатність з легкістю рахувати приклади на високих швидкостях, розповідаючи при цьому вірш або виконуючи пісню. Довжина прикладів і час їх вирішення також можуть виступати ознаками ефективності навчання, адже не кожен дорослий може додати і відняти 200 однозначних цифр всього за одну хвилину! А для дітей, які регулярно відвідують заняття і виконують вправи вдома, таке завдання буде під силу вже на другий-третій місяць навчання. При цьому не має значення ступінь навченості дитини, так як кожна дитина від народження здатна до розвитку.

Методика школи «Соробан» позитивно впливає на мозок учнів, так як заснована на наукових знаннях і прагненні до розкриття потенціалу кожної дитини. І дитина, яка отримала гармонійний розвиток, стає здатна не тільки краще встигати зі шкільних предметів, але і в цілому засвоювати ті знання, які дає їй суспільство і навколишній світ.

Автор: Васильченко Олена Сергіївна, Психолог.

Оставить комментарий